Du kan hitta en miljon produktivitet tips på Internet, men försöker så många av dem faktiskt skulle skuren i din produktiv tid. Så jag har minskat mitt tips ner till en.
Så här är det, min enda bästa produktivitet Tips: Förenkla.
Hur förenkla gör dig mer produktiv? Om du har läst denna webbplats för länge, kommer du förmodligen vet svaret. Men låt mig nämna hur ändå:
1.Simplify din att göra-lista. Om du har mindre att göra, och du fokuserar på de viktigaste saker (MITs), kommer du faktiskt åstadkomma mer med mindre ansträngning och tid. Bli av med alla mindre viktiga saker på din lista – eller delegera det.
2.Simplify din omgivning. Om du kan git bli av röran på skrivbordet och datorn, distraktioner och anmälningar och avbrott, kommer du att kunna fokusera mer och få mer gjort. Avbrott sakta ner dig.
3.Simplify din arbetsprocess. Enda uppgift, inte multi-task, och produktiviteten kommer att skjuta i höjden. Multi-tasking är ett ineffektivt sätt att arbeta (på en mindre nivå – på en större nivå, såsom under loppet av en månad, är det bättre att arbeta med flera projekt samtidigt snarare än bara en). Så fokusera på en uppgift i taget, få det gjort, och gå vidare till nästa.